پروژه حاضر شامل معماری و طراحی داخلی ویلا دوبلکس می باشد. طراحی داخلی این ویلای مسکونی واقع در شهر شهریار انجام داده است. یکی از مسائل مهم در طی طراحی نمای ساختمان عرض کم آن بود که ۸ متر مربع می باشد.

بدین ترتیب آرشیتکت ها سعی بر درک و ایجاد بافت و نحوه اتصال این ویلا با همسایگان اطرافش بودند تا یک ویلای مدرن، برجسته، جذاب و در عین حال وسیعی را ارائه دهند.

با توجه به نوع طراحی سقف، نور طبیعی به فضای داخلی در طول روز به طور کامل می تابد. شکل ظاهری جذاب و زیبای این خانه منجر به ایجاد فضا برای رفع نیاز از طریق بخش همکف شد.

ارتفاع مقابل ویلا، ارتفاع خانه های مجاور را اوکی می کند. این هماهنگی تا درب ویلای بعدی از طریق محوطه در امتداد آن ادامه دارد. آجر، چوب و فولاد در یک ترکیب بسیار دقیق برای یکی کردن این عناصر مورد استفاده قرار می گیرند، نمایی بسیار زیبا و لوکس که در خانه احساس رهایی را ایجاد می کند.

 

خطوط فلزی، نما را نمایش می دهد و بخش های چوبی متفاوت، از فرم گوشه ای آن می کاهد. این یک کاری بسیار سخت اما حاصل آن بسیار چشمگیر می باشد.
از طریق مجموعه پیچیده ای که در پس این کار تنظیم شده است، تغییر در زاویه های بخش های موجب ایجاد یک ریتم متفاوت در داخل و خارج می شود. یکی کردن فضای داخلی و بیرونی در دکور، این زاویه ها به عنوان یک استراتژیکی هستند که نه تنها سعی بر پوشش عالی و زیبای بیرونی هستند، بلکه ، آنها نور را با تابش خورشید نور مستقیم را فیلتر می کنند و دمای آن را به صورت ملایم به داخل ویلا می دهند.
فرم ظاهری ویلا به صورت صعودی در فضای داخلی هم دیده می شود.همچنین پاسخ دادن به ملاحظات مکانی، کاربردی و محتوایی، یک بخش جدا برای زندگی، غذا خوری و سرگرمی در همکف با پلان باز وجود دارد. در بخش بالایی نیز دو اتاق خواب، یک سالن و سرویس بهداشتی قرار داده شده است.